Ödül

Bounty (Ödül) Nedir?

Bounty, kullanıcıların belirli bir blok zinciri veya proje tarafından belirlenen görevleri yerine getirme karşılığında aldıkları bir ödül anlamına gelmektedir.

Bounty ödül kampanyaları, ağın gerektirdiği belirli görevlerin başarılarını güvence altına almak için Blockchain projelerinin kullandığı önemli bir ödül mekanizmasıdır. Kullanıcıları Blockchain projeleri için doğrulama hizmetleri gerçekleştirmesi amacıyla bir pazarlama aracı olarak tasarlanmıştır. Şirketlerin projelerini tanıtmak için coin arzının belirli bir yüzdesini tahsis etmelerini sağlamaktadır. Bugün kripto ödülleri basit bir pazarlama aracının amacı dışında önemli ölçüde gelişmiştir.

Bir ödül programının ana amacı, bir tokenin ilk coin teklifini (Initial Coin Offer, ICO) teşvik etmektir. Geleneksel halka arzlara çok benzer şekilde, ICO’ların başarılı olmak için çok fazla dikkat çekmesi gerekmektedir. Ödül programları, yeni bir token için farkındalık ve katılım yaratmanın harika bir yoludur. Ödüllerin çalışma şekli basittir. ICO’sunu gerçekleştirmek isteyen proje, kullanıcıların pazarlama eylemleri gerçekleştirdikleri ve karşılığında token aldıkları bir promosyon kampanyası duyurur. Bu pazarlama eylemleri, projeyi tanıtan bir fotoğraf veya video yayınlamaktan forumlarda ve çevrimiçi topluluk panolarında incelemeler yayınlamaya kadar her şey olabilmektedir. Bu promosyon eylemlerini gerçekleştirmenin karşılığında kullanıcılar ücretsiz veya indirimli tokenler almaktadır.

 

Bounty ödül kampanyaları, 2017 ve 2018’deki ICO’lar sırasında çok kez uygulanmıştır. Daha sonra bu pazarlama aracı, sahte tokenleri teşvik etmek için hileli projeler tarafından kullanılmıştır. Bu durum birçok kripto meraklısını ödül programlarına karşı temkinli hale getirmiştir. Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC), bazı ICO’ları ve ödül programlarını yasa dışı kabul etmiş ve bunları mahkemeler önünde suistimal kanıtı olarak kullanmıştır.

Çok sayıda tartışmalı duruma rağmen kripto ödül kampanyaları yeni tokenleri teşvik etmek için çok yaygın bir pazarlama taktiği olmaya devam etmektedir. Bazı Blockchain projeleri tokenin başarılı bir şekilde piyasaya sürülmesinden sonra da ödül kampanyalarına devam etmiştir. ICO sonrası ödül programları, projenin gelişimini artırmaya odaklanmıştır.

Ödül programlarının yayılması kripto para dünyasında kripto ödülü avcılarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Ödül avcıları bir dizi ödül programı peşinde koşan ve hepsinden aynı anda yararlanmaya çalışan kişilerdir. Ödül programları genellikle kripto para topluluğunu hedefler ve genellikle Sosyal Medya, İçerik Oluşturma, Hata Raporlama Kampanyaları gibi etkinlikleri içermektedir.

Sosyal Medya Kampanyaları

Katılımcıların sosyal medya hesaplarını kullanarak ICO projesi hakkında farkındalık yaratma amaçlanmaktadır. Etkinlikler ise Twitter, Facebook, Youtube, WhatsApp, WeChat ve Telegram gibi popüler platformlarda beğeniler, paylaşımlar, paylaşımlar, görüşler ve yorumlar şeklinde olabilmektedir.

İçerik Oluşturma Kampanyaları

İçerik oluşturma kampanyaları; blog yazarlarını, yazarları, video içerik oluşturucularını ve meraklıları hedefleyerek onları makaleler, blog gönderileri veya videolar oluşturmaya teşvik etmektedir. ICO’nun farkındalığını artırmak için içerik sosyal ağlar ve platformlar arasında dağıtılabilir. Ödüller, oluşturulan içeriğin etkisine veya katılım düzeyine bağlı olmaktadır.

Hata Raporlama Kampanyaları

Hata raporlama kampanyaları, geliştiricileri ve güvenlik araştırmacılarını yazılım ve blok zinciri altyapılarındaki olası hataları ve güvenlik açıklarını bildirmeye teşvik etmektir. Ödüllerin değeri, tanımlanan hataların ciddiyetine ve ilgisine bağlıdır.

 

Sözlük

Bounty: Kripto para piyasasında belirli zorluktaki ve emek isteyen görevleri yerine getirmek koşuluyla yatırımcılara verilen ödül olarak adlandırılmaktadır.